Нышанова Салтанат Тыныбековна

s.nyshanova@iuth.edu.kz

Нышанова Салтанат Тыныбековна

Доцент

Образование:

  • 1995 (сентябрь) – 1999 (июнь) Международный казахско –турецский университет им. А. Ясави, филолог, преподаватель английского языка и литературы
  • 2002 (сентябрь) – 2004 (июнь) магистр филологии по специальности английский язык и литература.
  • Защита кандидатской диссертаций на соискание степени кандидата педагогических наук. 2008 г. (20 октябрь), Международный казахско – турецский университет им. А. Ясави.  Туркестан.
  • 2012 году присвоено ученое звание ассоциированного профессора (доцент)

Профессиональная деятельность:

  • С 1999 г. (сентябрь) –  преподаватель кафедры Английской филологии,  МКТУ им. А.Ясави. г.Туркестан.
  •  С 2022-2023 учебного года принята на должность ассоциированного профессора кафедры языков Международного университета туризма и гостеприимства.

Список научных трудов:

  • Количество научных статьей – более 40, 8 из которых были опубликованы в научных журналах входящих в базу Томсон Рейтер и Скопус, учебных пособии – 3, электронных учебников-1.
  • Индекс Хирша -2
  • Formation of Informational competence of future specialists   New Educational review vol.30, No.4, 2012 импакт фактор 0,149, Польша
  • Formation of professional competence of future specialists     Life Science journal 2013;10(9s) импакт фактор 0, 165
  • The peculiarities of forming rural school students’ healthy living skills after school and extracurricular work by the use of information innovative technology  International Education Study (Scopus), Канада, 2012
  • Pedagogical bases of professional training of future teachers-mathematicians to development of pupils’ creative ability Life Science journal 2013;10(9s) импакт фактор 0, 165
  • Peculiarities of forming creative competence of future specialists Life Science journal, 2013;10(11s), Impact factor 0.165
  • The Basic algorithms of developing mathematical models model of the mental potential of the future teacher Life Science journal, 2013;10(11s),Impact Factor 0.165
  • Teacher and classroom context effects on academic achievement of primary school students          Life Science journal, 2014;11(1s),Impact Factor 0.165
  • Enhancement of master students professional preparation on the basis of modern technologies International Educational Studies N 8 Vol. 8, 2015Scopus, Canada
  • Efficiency of formation informative and communicative competence of future doctors in teaching foreign languages Biosciences biotechnology research Asia, Scopus, December ,2015 Vol.12(3)2601-2607
  • The importance of game technology in developing the word formation skills of children with preschool speech disorder. World Journal on Educational Technology: Current Issues Volume 13, Issue 4, (2021) 1016-1028